donderdag 4 augustus 2011

Mislukte pannenkoeken, voetbal en Yosemite

Omdat ik toch de Nederlandse gezelligheid en een aantal typisch Nederlandse gerechten begin te missen heb ik m’n huisgenoten voorgesteld pannenkoeken te bakken. En dan natuurlijk Nederlandse pannenkoeken, niet van die kleine dikke Amerikaanse. Voor hen een raar idee omdat als avondeten te doen omdat het zij pannenkoeken meer eten als ontbijt. Dus ik de ingrediënten gehaald, de boel gemixt en in de pan gegooid. Uiteraard van te voren flink opgeschept over hoe lekker Nederlandse pannenkoeken zijn. Nou, ze zijn allemaal mislukt! Wat een grap! Eerst in een pannenkoekenpan die niet op de kookplaat paste waardoor alleen het midden gaar werd maar de buitenkanten niet. Daarna in een pan met anti anti anti aanbaklaag dus alles koekte aan! 1 is redelijk geworden, een naturel, dus ik heb ze maar de suiker/kaneel combi voorgesteld en die vonden ze erg lekker. Ook vonden ze het een goed idee om spek in de pannenkoek te doen. Maar ja, helaas was het resultaat een beetje een tegenvaller.  Haha!

Mijn huisgenoot heeft me nog even laten zien hoe ze pannenkoeken op z’n Amerikaans doen, en ik moet zeggen, goed te doen! Pannenkoeken met bosbessen of met banaan. Ze gebruiken in plaats van gewone melk ‘buttermilk’ waardoor het beslag wat dikker wordt. Maar goed, daar ben ik dus wel even mooi onderuit gehaald! En dan die maple syrup, yummmm… erg lekker.

1 van de activiteiten uit het lesmateriaal die in
de workshop behandeld werd.
Uiteraard gaat het gewone leven ook nog gewoon z’n gangetje en ben ik nog steeds druk bezig met m’n onderzoek en de klusjes die ik daarnaast doe. Afgelopen week weer een workshop bijgewoond, deze keer voor zogenaamde ‘associaties’, docenten of leaders die vanuit hun locatie professional development voor andere docenten verzorgen. Deze workshop was dus naast de werking van het lesmateriaal ook meer gefocused op hoe ze zelf een workshop zouden kunnen ontwerpen en waar ze daarbij tegenaan kunnen lopen. Interessant dus! 

Ook voetbal ben ik nog steeds  aan het doen. Vorige week waren begonnen we met vier en even later kwam een vijfde. We hadden dus geen wissels! Dat was toch wel even een uitdaging. We zijn dik vet finaal ingemaakt maar we hebben wel vier doelpunten gescoord! En het hilarische is dat ik er daarvan twee heb gescoord, vanuit een onmogelijke hoek. Haha! Na de wedstrijd kwam zelfs de scheids nog zeggen dat ik mooie doelpunten had gescoord. Dus deze week was ik toch een beetje zenuwachtig want ik wist dat ik t natuurlijk niet nog een keer kon doen. Maar gelukkig gaat het bij dit team echt om de fun en verder niet om prestatie. De derde helft is dan ook een belangrijk onderdeel van de wedstrijd ;). Meestal gaan we na de wedstrijd nog gezellig wat drinken of pizza eten. Dat is dus wel leuk!

Mirror Lake
Maar toppunt van deze week was toch wel het weekend. David, iemand uit Tsjechië, nodigde me in het begin van de week uit om naar Yosemite te gaan in het weekend, dus dat leek me wel wat. Nieuwe wandelschoenen gekocht (want die van mij waren kapot gegaan voordat ik weg ging), zaterdagochtend een auto gehuurd en gaan met die banaan! Omdat meneer geen Chevy wilde rijden uit principiële redenen hebben we iets meer betaald om een Volkwagen Beetle te kunnen huren. Wat een belachelijke auto, nauwelijks kofferruimte en bij het stuur is een klein vaasje ingebouwd voor een bloemetje! Na vier uurtjes rijden kwamen we bij de camping aan de rand van Yosemite, ingecheckt en meteen doorgereden naar het park om nog een wandeling te kunnen doen. We begonnen met een korte wandeling naar Mirror Lake. Een meer waarin een bijna perfecte reflectie van de bergen op de achtergrond te zien is. Prachtig! 

Op de achtergrond Nevada Fall.
Daarna zijn we doorgelopen naar de Nevada Fall trail. Een flinke klim naar een waterval waar je helemaal langs naar boven kon lopen. Langs de waterval lopen maakte ons natuurlijk kleddernat maar gelukkig was het zo’n 35 graden dus een beetje verkoeling was welkom! Tot onze grote verassing waren we toevallig op precies het juiste moment van de dag bij deze waterval want doordat de zon precies op de fijne waterdruppeltjes van de waterval scheen ontstond er een regenboog! Wat een mooi gezicht, het leek wel een sprookje. Boven aan de top van de waterval kwamen we nog een grappig blauw vogeltje tegen.

Nevada Fall met regenboog.
Twee persoons tent
Na deze twee wandelingen werd het donker en gingen we terug naar de camping om onze tent op te zetten.  Zegt David ineens ‘oh ja, ik heb deze tent vorige week gekocht, dus ik weet niet hoe we m op moeten zetten’. Haha! Maar hij met z’n hoofdlamp en ik met m’n camping skills van vroeger lukte het toch om vrij snel de tent op te zetten. De grond was alleen knetter hard, dus ik heb ff een steen gezocht om de haringen erin te slaan. Hoppa! Het was een twee persoons tent, maar dan ook echt twee persoons. Dat was het enige wat erin paste, twee mensen. haha dat had ik niet helemaal verwacht! Maar goed, het ging prima, het was alleen knetters warm en het matje dat ik had was niet het meest comfortabele. Ik heb m'n kussen gemaakt van m'n vest en een handdoek. Good old times ;).

Het uitzicht over een aantal van de tien meren.
De volgende ochtend zijn we naar Central Yosemity gegaan om een lange wandeling te maken. Het onweerde en regende dus we wilden niet beginnen aan een grote wandeling met slecht weer. Eerst dus een korte wandeling gedaan naar de welbekende boom die zo dik is dat er een auto onderdoor past. Toen we hiervan terugkwamen klaarde het op en zijn we begonnen aan The Ten Lakes Basin trail, een 20 km wandeling door de bergen naar een aantal meren.  Een super mooie tocht door bossen, over riviertjes en klimmend over rotsen! Op een gegeven moment totaal uitgeput maar we werden rijkelijk beloond met een geweldig uitzicht toen we aan de top van de berg aankwamen. Af en toe kwam er een prairie dog kijken wat we aan het doen waren. Die beestjes zijn echter zo snel dat ik ze niet op de foto heb kunnen zetten, haha. (Ik weet niet zeker of het dat was, maar m’n huisgenoten denken van wel). Na deze tocht zijn we terug naar huis gereden en ben ik lekker in mijn zachte bedje gekropen. Meer foto's van Yosemite zijn te vinden op Picasa.

Ondertussen ben ik met Sven al aardig wat dingetjes aan het plannen voor de komende vakantie waardoor het allemaal toch steeds dichter bij komt! Ik leef er echt naartoe en heb er al super veel zin in. We hebben een auto gehuurd en zijn nu van plan naar Lake Taoe, Yosemite en The Big Sur te rijden. Daarna terug naar Oakland om een vlucht te pakken naar Mexico. De eerste paar dagen zullen we in San Francisco zijn zodat Sven een beetje kan bijkomen van de Jetlag, we wat kunnen shoppen en een tour naar Alcatraz kunnen doen.

Nou, ik stop er weer mee voor vandaag, ga een lekker avondmaaltje maken.

Liefs!

Maaike


1 opmerking:

  1. pfff Maaike, 20 km, respect! Het is daar wel erg mooi! Volgens mij begin je al een aardig amerikaans levensritme te ontwikkelen!

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen