donderdag 18 augustus 2011

Bananen…. Toch??

Ik heb ondertussen een  nieuwe huisgenote. Ze lijkt me wel aardig! De eerste vrijdag hebben we een soort welkom dinnertje gedaan met haar, met z’n allen Fish Taco’s gemaakt. Erg lekker gelukt! De volgende dag kwam ik wat vroeger thuis van de LHS en vertelde ze dat ze net iemand gebeld had om een fiets te kopen maar dat ze bang was om zomaar naar iemand toe te gaan. Dus heb ik aangeboden om met haar samen te gaan kijken naar de fiets. Hilarisch! We kwamen bij het punt waar we afgesproken hadden, staat er een grijs busje geparkeerd waaruit keiharde R&B muziek komt. Een neger stapt uit en laadt een in mijn ogen kinder-mountainbike uit zijn auto. Terwijl ik met deze ‘business man’  (want zo noemde hij zichzelf continu) aan de praat bleef reed mijn huisgenoot een rondje en toen vond ze het wel goed. Dus nu heeft ze een roze kinder-mountainbike gekocht. Ik zei nog weet je het zeker? Maar ja hoor, ze wist het zeker.  


De week erop had ik haar uitgenodigd mee te gaan naar het voetballen. Op de fiets er naartoe natuurlijk. Terwijl ik rustig op m’n fietsje richting voetbal fiets, keek ik maar eens om waar m’n huisgenoot nou bleef. Ze was een klein stipje voor mij geworden! Wat bleek, ze had eigenlijk nog nooit echt gefietst! Kun je het je voorstellen?! Kijk deze mensen hebben dus wel een helm nodig! Wat een stress tocht, ze fietste langzamer dan iemand die liep en steeds wanneer ze moest stoppen viel ze er bijna vanaf. Elke minimale helling die we tegen kwamen moesten we op een gegeven moment gaan lopen omdat ze niet meer verder kon. Steeds als ik vroeg hoe het ging keek een wit weggetrokken gezicht en twee grote ogen mij aan, ‘i’m okay thank you’. Phew! Ik ben blij dat we goed en wel heen en terug gekomen zijn, haha! We hebben dan ook een half uur gedaan over een fiets ritje van 10 minuten. Maar gelukkig was het een super leuke wedstrijd en vond ze het leuk om mee te doen. 5-3 verloren van de nummer 1 van de poel! Niet slecht vind ik (aangezien wij laatste zijn, haha). En uiteraard was de derde helft weer gezellig. Check onze super team foto!:

Reaaallll Oakland!


Muir woords
De zondag van die week ben ik met haar, mijn andere huisgenoot en nog iemand een dagje naar Muir Woords geweest, ten noorden van San Francisco. Wel leuk en het was daar erg mooi weer. We deden een wandeling naar 1 van de toppen. Niets geen zigzag pad omhoog om het wat minder stijl te maken mar gewoon recht toe recht aan naar de top. Poe! Dat was toch wel een wat zwaardere klim dan ik dacht, haha. Op sommige punten nam het pad toch een wel erg creatieve vorm aan, dwars door de struiken. Ik denk eerlijk gezegd nog steeds dat we fout zijn gelopen, maar ‘de mannen’ wisten het natuurlijk beter.  

Blauwe staart hagedis!
Onderweg nog een hagedis gezien met een knalblauwe staart! Mijn huisgenote was er van overtuigt dat het verf was. Later opgezocht en het bleek echt bij de hagedis te horen. Het schijnt dat zijn staart eraf valt als hij zich bedreigt voelt en dat de staart dan blijft bewegen als afleidingsmanoeuvre. Iiieeww! Na de wandeling naar de top zijn we naar Muir Beach gegaan, een mooi strand, wel koud. Daar een tijdje gezeten en terug naar huis gereden waarbij we langs een mooi uitzicht op de Golden Gate Bridge stuitte. Ik denk dat ik die brug nu echt van alle kanten gezien heb! Met mist, zonder mist, noem maar op. Ik ben er alleen nog niet onder door gegaan.  Haha.

Muir Woords en Muir Beach

Plantain
Ook die week kreeg ik van 1 van mijn collega’s een recept voor ‘banana bread’. Een soort cake/brood met bananen erin. Erg lekker, dus ik dacht moet ik ook eens proberen. Ik naar Montery Market om bananen te kopen. In het recept stond dat de banen erg rijp moesten zijn en toevallig zag ik bij het marktje drie vette bananen die al aan de rijpe kant waren. Ik dacht, kopen die handel. Thuis laat ik mijn aanwinst trots aan mijn huisgenoot zien, zegt hij “zijn dat geen ‘plantains’”? Wat??? Plantains? Wat zijn in godsnaam plantains? Zeg nou zelf, dat ding op de foto is toch een banaan? Nou ja, niet dus…. Toen zat ik dus met drie vet grote ‘plantains’ opgescheept die je schijnbaar niet zo kan eten. Je moet ze frituren. De eerste dagen van deze week is dat dus wat ik heb gegeten voor avondeten en lunch, haha! Uiteindelijk op dinsdag avond nog wel een lekkere bananabread gbakken die toch goed gelukt was. Dat ga ik thuis dus zeker nog eens doen!  

Daar ga ik!
Die bananabread was ook een lekkere snack voor in het vliegtuig. Want donderdagochtend ben ik dan toch naar Texas gevlogen om de Knezeks op te zoeken! De vlucht begon goed want ik mocht, jawel, in de cockpit zitten! Waaaa! Super vet! Ik was zo blij als een klein kind haha! Mijn dag kon niet meer stuk. Na een paar uur vliegen stapte ik het vliegtuig uit, de warmte in. Eindelijk! Ik kon voor het eerst m’n jurkjes aan deze zomer.  Wat leuk om iedereen weer te zien en om het huis etc. weer te zien. Een tour jeugdherinneringen kon je het wel noemen, haha. We zijn namelijk ook nog even langs de Magnolia Inn en Newton Razor Elementary school geweest; waar we vroeger verbleven en waar we naar school gingen. Verder ‘net als vroeger’ fossielen gezocht in de (droogstaande) beek die bij hun huis ligt en de ‘heerlijke’ geur van stinkdier opgesnoven.

Tour a la jeugdherinneringen

Op vrijdag zijn we naar het JFK museum geweest, erg interessant moet ik zeggen. Ze wisten het hele verhaal toch op een boeiende manier te vertellen. Het was in het gebouw waarvandaan ze denken dat er geschoten is op JFK en dat maakte het toch wel indrukwekkend. Je kon vanuit het raam de straat zien waar hij doorheen reed en ze wisten het toch heel levendig te maken, je kon je goed voorstellen hoe het eruit gezien moest hebben in die tijd. 's Avonds een aantal presentaties over scale development bijgewoond van Gerald's klas. Blijft toch interessant, toch weer een aantal nieuwe technieken ontdekt en het leuke was dat iedereen aan zijn eigen onderzoek werkte waardoor dus de onderwerpen waarop de technieken toegepast werden heel verschillende waren. De volgende dag zijn we naar de ‘water gardens’ in Fort Worth geweest, een soort park met verschillende soorten fonteinen en water dingen erin. Wel grappig gemaakt. Ook kort een tochtje naar de stockyards gemaakt, een soort ‘cowboy plaza’.

Texas
s Avonds  was echter de topper: een echte Texaanse Rodeo! Super vet! Geen toeristische rodeo maar in een klein stadje dat niet eens een stoplicht had en waar je dus de echte Texaanse cultuur goed kon opsnuiven. Iedereen, van jong tot oud, kwam met cowboyhoed en cowboylaarzen, ik was zwaar ‘underdressed’! Daar moest natuurlijk wat aangedaan worden, dus cowboyhoed gekocht om een beetje te kunnen integreren ;-). Omdat het niet heel massaal was kon je dicht bij het hele gebeuren zitten en alles goed zien. En deelnemers konden echt redelijk wat geld winnen, dus het was niet een grote show allemaal. Er waren verschillende activiteiten zoals lasso gooien, zolang mogelijk op een wild paard of stier blijven zitten en ‘barrel racen’. Ook was er bijvoorbeeld een ‘blijf zo lang mogelijk op het schaap zitten’ wedstrijd voor de kleintjes. Hilarisch! Ik heb een paar filmpjes gemaakt, hieronder zie je een samenvatting.



Apple Apple Apple
Afgelopen week weer een nieuwe taak gekregen bij de LHS. Alle lesmateriaal voor de docenten op de iPad reviewen. Ze hebben het lesmateriaal in softwarevorm gemaakt en docenten krijgen een iPad waarop ze het lesmateriaal dus kunnen gebruiken. Wel erg gaaf gemaakt allemaal. Ik denk dat er nog meer uitgehaald kan worden, maar voor een eerste stap ziet dit er erg leuk uit! En ik mag natuurlijk de hele week iPad-en hihihi! Maar het komt me eigenlijk niet zo handig uit, want nu is juist de drukste periode voor het afronden van mijn master data verzameling en de taak die ik gekregen heb is toch erg tijdrovend.

Gisteravond naar een event geweest bij REI, de winkel waar ik mijn wandelschoenen gekocht heb. Ze organiseren van allerlei workshops en classes en gister was er een class over “hiking half dome in one day”. Dit is een berg in Yosemite en Sven en ik zaten erover te denken deze wandeling te doen. Maar aangezien het laatste stuk van de berg zo stijl is dat je met kabels omhoog moet, dacht ik misschien een goed idee om wat meer info in te winnen. Interessante verhalen van iemand die het al 30 keer gedaan had. “No rules in the wilderness”  heb ik geleerd ;). Nou en het is inderdaad erg stijl, 45°. Dus we moeten nog maar even zien of wij de benodigde materialen kunnen verzamelen. Na REI naar de Pub gegaan om ‘the pirate game’ met Lauren en Tracy te spelen. The pirate game is een spel die iemand op werk zelf gemaakt heeft en ook echt verkoopt. Ik vond het wel aardig maar een beetje saai. Dus we hebben een eigen regel toegevoegd: als echte piraat armpje drukken als het onduidelijk is wie een ronde wint!

Nou lieve vriendjes en vriendinnetjes, dat was het weer voor vanavond, oogjes dicht en snaveltjes toe. Weltrusten!


Liefs


Maaike


P.S. Foto’s zijn hier te vinden:https://picasaweb.google.com/MaaikeCH/Berkeley02?authkey=Gv1sRgCNzD0taO1Nb8_gE&feat=directlink.

1 opmerking:

  1. Die hagedis lijkt zich dus niet echt bedreigd te voelen door jou Maaik..... Of dat goed is, valt over te twijfelen natuurlijk. De jeugdherinneringen zien er echt super leuk uit! Wordt de Magnolia Inn nog steeds door Donna en John onderhouden? Spreek je donderdag! Kus

    BeantwoordenVerwijderen