zondag 10 juli 2011

Een feestelijke week :)

Ondanks dat hier 4 juli zich niet zo vaderlandslievend uit, hebben we 's avonds toch traditioneel een BBQ gedaan waarna we naar de vuurwerkshow in de baai zijn gaan kijken. Het vuurwerk was niet zo heel erg spectaculair maar het was toch leuk om te zien hoe al die mensen samen 'oe'  en 'ah' riepen. Ook konden we in de verte het vuurwerk van San Francisco aan de overkant zien, dat gaf toch een leuk effect. David (iemand uit TsjechiĆ«) had een goede camera bij zich dus hij heeft een paar mooie vuurwerk foto's gemaakt! Na de 'show' zijn we naar Albatros gegaan (de spelletjesbar) en hebben we nog even Pictionary gespeeld. Dik verloren! Maar al met al best gezellig dus.



Na de 4th of July kwam de 7th of July; mijn verjaardag! Ik had er totaal niet op gerekend het dit jaar echt te vieren dus het was fantastisch toen ik alle e-mailtjes, kaartjes en pakketjes ontving! Bij de LHS heb ik getrakteerd waardoor ook daar heel leuk voor mij gezongen werd. Ook was het fijn om te skypen met thuis en met Sven en kreeg ik nog een surprise-call van mijn lieve studiegenootjes! Wat leuk he?! Ze konden heel mooi zingen! 'S Avonds kreeg ik van Andre mijn favoriete bier: La Trappe Quadrupel en heeft Nerissa me op een Animal-Style-Fries getrakteerd bij In & Out Burger. Op de foto hieronder staat een verzameling van alle kadootjes en kaartjes. Super leuke kaartjes van Jan, Joke en Luuk, Sander, de familie Alderkamp, en natuurlijk weer een prachtig geknutseld kaartje van Oma. Verder kreeg ik nog allerlei leuk kadootjes van Sven, mijn lieve pap, mam en broertje en Sander zoals je hiernaast ziet! Mijn huisgenoten moesten erg lachen om de massage kikker. Daarnaast heb ik nog van Rish een kaartje voor het concert van Rihanna gekregen! Wat gaaf! Ik heb er nu al zin in! Echt heel erg bedankt allemaal! Ik voelde me erg jarig zo aan de andere kant van de oceaan! :-D. 


Ik vond al dat ik geweldig verwend was zo op mijn verjaardag maar de volgende dag bleek mijn verjaardag echter nog niet voorbij want toen ik thuis kwam na een lange dag werken bleek Nerissa taart voor me te gaan maken! Wat lief! Dus toen ik 's avonds aan tafel ging zitten kwamen Nerissa en Andre al zingend uit de keuken lopen met versierde cupcakjes waarin een brandend kaarsje stond! Voor het eerst in mijn leven heb ik dus op z'n Amerikaans een wens moeten bedenken waarna ik het kaarsje mocht uitblazen. Lastig hoor als je daar niet geoefend in bent! ;). 's Avonds zijn we naar 'The Pub' gegaan waar we nog een drankje gedaan hebben en een spelletje Pictionary gespeeld hebben. Dit keer ging het een stuk beter maar weer niet gewonnen :).


En ik hoor net dat er ook nog wat van mijn liebe zuster in aantocht is dus ik zit met smart de brievenbus te checken! hopelijk hebben ze het niet voor m'n neus weggekaapt in Indo maar ik gok dat de Amerikaanse douane Indo verdacht vindt en het daarom wat langer duurt.




Zaterdag heb ik dan eindelijk gedaan wat ik al een tijdje van plan was: Fietsen over de Golden Gate Bridge naar Sausalito! Weer een erg leuke tocht hoor! Het eerste stuk is langs de kust van San Francisco en ben je vooral aan het zig-zaggen door het drukke verkeer. Zodra de Golden Gate Bridge in zicht is zie je de brug op weg ernaartoe steeds vanaf een andere hoek. Leuk! Over de brug fietsen is natuurlijk ook super met het uitzicht over de baai, alleen was het jammer dat het vol met toeristen stond. Gelukkig het grootste deel wel kunnen fietsen maar je moet toch continu opletten of je geen mensen ondersteboven fietst (ik mag ook niet zeuren, ik ben zelf ook toerist, haha). 



Na de brug zijn we doorgereden naar Sausalito, een kustplaatsje ten noorden van San Francisco. Daar hebben we eerst geluncht en zijn we daarna doorgereden naar de boothuizen. Een groot deel van het dorpje woont op het water in boothuizen. Heel grappig om in plaatst van door een straat met huizen over een steiger met drijvende huizen aan de zijkanten te lopen. Na de boothuizen besloten we door de rijden naar een plaatste dicht bij: Mill Valley, een schattig plaatsje. Dit bleek eigenlijk leuker te zijn dan Sausalito omdat het een stuk minder toeristisch was! Maar er waren natuurlijk geen boothuizen. 

Op de terug weg zijn we bij een of andere bekende ijscobar geweest waar ik een ijsje kreeg die zo groot was dat zelfs ik m nauwelijks op kreeg. Verder zijn we 's avonds met David en zijn huisgenoot naar de bioscoop geweest; Horrible bosses, hilarische film! Naar de bios gaan was echt zoals je het in Amerikaanse films altijd ziet; een neon verlicht bord met welke films er (o.a.) draaien en voor de ingang een hokje waar iemand in zit waarbij je je kaartje moet kopen. Het zag er heel ouderwets uit voor mij maar misschien is dat helemaal niet zo. Het schijnt wel dat Berkeley van vroeger uit bekend stond om de bioscopen; nieuwe films werden als eerst in o.a. Berkeley gedraaid. De film had geen pauze maar dat vond ik eigenlijk niet zo erg. 


Mijn kont begint echter wel zeer te doen na al die lange tochten en er hebben ook al twee spaken het begeven. Vandaag heeft Andre me daarom de bike shop laten zien en Jan, dit is echt wat voor jou! Je kan je fiets daar mee naartoe nemen en ze hebben van allerlei apparaten en tools die je zelf kan gebruiken om je fiets te repareren. Dus ik heb vandaag, onder streng toezicht van Andre, haha, zelf twee spaken vervangen en vervolgens het wiel weer in goede balans gebracht. Die spaak erin zetten is namelijk 1 ding maar dat weer in balans brengen is toch een ander verhaal! Ook heb ik een nieuw zadel op m'n fiets gezet want mijn billetjes konden het vorige zadel echt niet langer verdragen. Ik vond het wel erg leuk om eens te doen en om de bike shop te zien. Het zijn erg aardige mensen en ze willen je overal mee helpen. Ze hebben overal twee-de-hans onderdelen liggen die nauwelijks wat kosten. Je kan als je wilt een bijdrage in een soort fooipot doen dus dat heb ik natuurlijk gedaan. Ze geven ook eens in de zoveel tijd workshops aan kinderen over het repareren van fietsen, is dat niet super cool? De foto's zijn helaas niet zo scherp geworden omdat ik met m'n handen vol vet foto's probeerde te maken, maar goed voor het idee, zie hiernaast

De rest van de dag heb ik wat gewerkt en ben ik vooral bezig geweest te corresponderen met verschillende externe actoren voor m'n opdracht. Aankomende week mag ik een aantal docenten workshops bijwonen dus dat wordt vast super interessant! 

Ik ga vanavond lekker vroeg naar bed, ben super moe! 

Liefs! Maaike


2 opmerkingen:

  1. Hey Maaike,

    Leuk verslag om te lezen! Ik denk dat onze zangkwaliteiten nog beter klonken door de vervormer van Julia's computer ;-). Ik vroeg mezelf nog wel af of je massage kikker wel een kikker was en niet perry van phineas and ferb (http://www.dragoart.com/tuts/pics/8/2149/how-to-draw-perry-the-platypus-from-phineas-and-ferb.jpg) ;-). Daar lijkt hij namelijk wel een beetje op!

    Veel plezier nog daar! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow Maaike, kun je ook al een wiel spaken! Superknap! Dat concept van een soort openbare fietswerkplaats vind ik inderdaad geweldig!

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen